Skip to content

Charaktere aus Apple Arcade starten Invasion auf Apples US-Webseite

Unter der Bezeichnung "Apple Arcade" hat Apple im vergangenen Herbst eine Art Flatrate für Premium-Spiele im AppStore an den Start gebracht. Während man das virtuelle Software-Kaufhaus auf diese Weise ein Stück weit weiter auseinanderreißt, ist Apple Arcade natürlich ein weiterer Zugewinn für Apples Dienste-Sparte. Wohl um den Dienst noch einmal etwas anzukurbeln, haben verschiedene Charaktere aus den Arcade-Spielen heute die Apple-Webseite in den USA übernommen. Surft man die Seite aktuell an, tauchen an verschiedenen Stellen unvermittelt die unterschiedlichen Figuren auf, wie im unten zu sehenden Bild beispielsweise Sonic in einem Rennwagen. Witzig gemacht...

Browse Apple's US website today and you may be surprised to see your favorite video game character drop in and make an unexpected appearance.

Characters including the likes of Sonic, Frogger, and little LEGO people have invaded Apple's homepage to promote Apple Arcade, the company's subscription gaming service.

Launched in September 2019, ?Apple Arcade? is a premium subscription service that allows App Store users to pay one monthly fee to gain access to over 100 games that that have no in-app purchases or additional costs.

All Arcade games work on the iPhone, iPad, Apple TV, and Macs, which is likely one of the reasons why Apple's playful promotion has seen game characters take over every product section on its homepage.

Apple teamed up with both indie developers and big-name gaming companies to create "new and exclusive" games for the ?Apple Arcade? service. All the content that is released through ?Apple Arcade? is freshly created for ?Apple Arcade?, so it doesn't include existing games.

?Apple Arcade?? is priced at $4.99 per month or $49.99 per year, and one subscription allows up to six family members to play through Family Sharing. For those who have not yet given ??Apple Arcade?? a try, there is a one-month free trial available.

In his latest earnings call, CEO Tim Cook said ?Apple Arcade? had got off to a "strong start," but he didn't reveal subscription figures. Apple has also recently increased visibility of ?Apple Arcade? in its retail stores, introducing colorful promotional displays and highlighting compatible gaming accessories.

Trackbacks

Keine Trackbacks

Kommentare

Ansicht der Kommentare: Linear | Verschachtelt

Noch keine Kommentare

Kommentar schreiben

Die angegebene E-Mail-Adresse wird nicht dargestellt, sondern nur für eventuelle Benachrichtigungen verwendet.
Umschließende Sterne heben ein Wort hervor (*wort*), per _wort_ kann ein Wort unterstrichen werden.
Formular-Optionen